Monday, May 24, 2010

ATA Miami Flight School

North Perry Airport a fost construit in 1943 de catre U.S. Navy ca aeroport auxiliar de instructie a Bazei Aeriene din Miami. Terenul de 2.6 kmp la nord intre Hollywood Boulevard si Pembroke Road a fost cumparat de la un fermier local pe nume Henry D. Perry, de la care i se trage numele.


Dupa cel de-al doilea razboi mondial, aeroportul a fost inactiv pana in 1950, cand a intrat in administratia Departamentului de Aviatie a Districtului Broward, devenind aeroport civil.
In prezent, North Perry este un aeroport destinat in exclusivitate activitatilor aeriene usoare, private sau de afaceri. Concesionarii aeroportului asigura statiile de combustibili, service, zboruri charter, cursuri de pilotaj avioane/helicoptere, intermedieri vanzari/cumparari de avioane, spatii de parking. In cursul anului trecut s-au inregistrat aici 139 880 de operatiuni aeriene.

In sistemul aeroportului intra 4 piste de decolare/aterizare pe asfalt pe o suprafata de 217 ha, cea mai lunga avand o lungime de 1 km, dintre acestea, doua piste fiind functionale 24/24 de ore. 352 de avioane au aici baza de operatiuni sau parking in 164 de hangare tip T. Turnul de Control este operational intre orele 7:00 – 21:00.

In afara de serviciile mentionate, mai functioneaza zboruri de agreement in scop turistic, zboruri cu scop de reclama (banner towing operations), inchiriere avioane sau cursuri de pilotaj pe avioane Cessna 150, Cessna 172, Piper Lance, Piper Seneca, Katana DA-20, Citabria cu examene de certificare. In ultima categorie este inclusa activitatea ATA Flight School.




ATA Flight School (sau Airline Training Academy of Miami Flight School) este o firma particulara operata de piloti profesionisti, la North Perry Airport, o mica scoala de pilotaj, unde intr-un ritm flexibil si personalizat, fiecare candidat deprinde notiunile teoretice si practice ale meseriei de pilot.
Instructorii si curricula de studiu sunt atestate de catre FAA (Federal Aviation Administration). Programul flexibil trebuie inteles in sensul ca notiunile teoretice se deprind individual on-line in site-ul ATA, apoi exercitiile de pilotaj sunt facute pe simulatoarele individuale, iar aplicatiile practice se fac la fata locului in cadrul orelor de zbor pe avion.

Pana sa ajungem la ATA Flight School, in decembrie 2009, dupa 8 luni de studiu individual Bogdan avea 700 de ore pe simulator. La ora actuala are 1 300 de ore de zbor.
Ora de zbor inseamna ora petrecuta efectiv in pilotaj dupa parcurgerea celor 80 de trasee impuse de simulator pe orice fel de vreme, fie noapte, fie zi, in orice directie de pe glob si cu diverse situatii neprevazute, asa cum doar un calculator iti poate simula si socotite “trecute” doar daca traseul a fost parcurs 100 % la toate categoriile de dificultate. Ceea ce inseamna ca cele 80 de trasee au insemnat 6 luni de zile petrecute in fata calculatorului. Nu o data s-a intamplat ca un traseu sa-i fie confirmat parcurs dupa o saptamana de munca si incercari. Daca n-a trecut o faza, nu putea trece mai departe. Deci, pentru un traseu de 3 ore, nu o data, a muncit timp de o saptamana. Puteti banui deci, cate ore are in plus fata de cele 1 300 inregistrate in mod oficial. 
Cu alte cuvinte, n-a facut nimic altceva in plus decat si la propriu si la figurat “a mancat avioane pe paine”.

Rezultatul este uimitor si continua sa uimeasca pe toata lumea. Pentru ca in decembrie anul trecut, a zburat prima oara fizic cu un avion la varsta de 12 ani si jumatate si a facut prima lui aterizare cat se poate de corecta in conditii de ploaie si vant. De atunci are 4 ore de zbor fizic pe avion cu aterizari perfecte si comunicatii radio impecabile, care uimesc instructorii si pe toti cei care afla varsta lui si doar cele 4 ore fizice la bord.
Dupa regulile FAA, dupa 50 de ore pe avion si varsta de 16 ani impliniti are dreptul la primul Solo, adica pilot singur fara instructor la bord.
Scopul il vedeti, este unul foarte bine intemeiat. In acest moment nu stiu daca aceasta pasiune se va finaliza cu meseria lui, insa ca parinti care ii sprijina pasiunea, suntem alaturi de el pas cu pas.

Acum, daca ma intrebati ce senzatie am avut in decembrie cand am zburat impreuna cu el stand turisti in spatele lui, este un alt capitol unic. Sa-ti vezi copilul cu mansa in mana ridicand avionul, sa-l piloteze, sa-l aterizeze, iar tu sa stai neputincios si nestiutor in spate, pana cand nu demult ii dadeam sfaturi cum sa-si lege sireturile, este de nedescris.
Si mai de nedescris in cuvinte a fost al doilea zbor, cand a plecat numai cu instructorul, iar noi am ramas la sol uitandu-ne cum se departeaza avionul si nu se mai vede in zare.
Incredibil, cum l-am lasat si a treia oara si a patra oara si uite asa, incet-incet ramanem noi in urma lui, iar cordonul ombilical se taie pentru a doua oara.
Aceasta e regula vietii, copiii sa creasca, iar parintii sa incarunteasca.

Primul zbor: 5 decembrie 2009



Al doilea zbor: 24 Ianuarie 2010




Al treilea zbor: 2 Aprilie 2010



Al patrulea zbor: 22 Mai 2010



















No comments:

Post a Comment